onsdag 11 september 2013

Muffinsformar Snorkfröken - kalaspinglan.se




Idag har jag bakat stora kanelmuffins till barnen i dessa stora härliga muffinsformar med Snorkfröken på. Formarna finns att köpa HÄR hos Kalaspinglan.se.
De kommer i en fin förpackning om 20 stycken, och ett litet härligt recept på baksidan medföljer.
Själv höftade jag lite på en enkel smet jag brukar använda mig av. Nedan kan ni se receptet jag körde på. Barnen älskar dessutom kanel så jag brukar slänga ner lite av det för lite extra smaksättning.

Recept ca 8 stora muffins:
2 st stora ägg
2 dl socker
50 g smällt smör
2 tsk bakpulver 3 dl vetemjöl
1 dl mjölk
Smaksatte gjorde jag med lite vaniljsocker samt kanel.

Vispa samman ägg och socker, blanda sedan ihop de torra ingredienserna och sedan ner i ägg/sockret. Smält smör och blanda med mjölken, ner med alltihop i smeten och blanda väl. Smaksätt efter tycke. Gräddade gjorde jag på ca 180 grader i ugnen ungefär 10-12 minuter.



Dessa otroligt söta muffinsformar och allt annat som kan tänkas behövas inför kalas, fest och bakning hittar du HÄR.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar